Wejdź
kosmetyki nietestowane na zwierzętach
Fotolia, 123rf
Newsy

Zakaz testów na zwierzętach

Po 20 latach prowadzenia kampanii etyczna marka kosmetyczna - The Body Shop - oraz organizacja non-profit - Cruelty Free International - mogą w końcu świętować wprowadzenie zakazu testowania na zwierzętach w Unii Europejskiej.
Magdalena Borucińska
luty 13, 2013

kosmetyki nietestowane na zwierzętach

Na terenie Unii Europejskiej od dnia 11 marca 2013 roku będzie obowiązywał zakaz importu oraz sprzedaży kosmetyków testowanych na zwierzętach.  Oznacza to, że od 11 marca każdy kto będzie chciał sprzedawać nowe kosmetyki lub składniki do produkcji kosmetyków, nie może testować ich na zwierzętach, nawet poza terytorium Unii Europejskiej.

Zakaz ten dotyczy wszystkich kosmetyków od mydeł po pasty do zębów. The Body Shop jest jedną z niewielu marek kosmetycznych, w której zakaz ten nic nie zmieni, jeżeli chodzi o działalność firmy, ponieważ The Body Shop jest od zawsze przeciwny przeprowadzaniu testów na zwierzętach.  

Przyszłość branży kosmetycznej musi być wolna od cierpienia zwierząt” - dyrektor The Body Shop do spraw Wartości. 

W swoim ostatnim liście wystosowanym do przeciwników testowania kosmetyków na zwierzętach, Tonio Borg, komisarz europejski, zapewnił:Wierzę, że zakaz wejdzie w życie w marcu 2013 roku, zgodnie z decyzją Parlamentu Europejskiego. Nie przewiduję żadnego opóźnienia”. Proponowany zakaz wysyła silne przesłanie szczególnie do krajów, takich jak Chiny, gdzie nadal obowiązuje nakaz przeprowadzania testów na zwierzętach, zanim kosmetyk zostanie wprowadzony na rynek. Proponowany zakaz wzywa te kraje do zmiany polityki i zaprzestania testowania na zwierzętach.     

Kochamy zwierzęta, a wy? Sprawdzacie, czy kosmetyk, który chcecie kupić, był testowany na zwierzętach?

Komentarze
materiały PR
Newsy Wyniki konkursu: wygraj koreańskie kosmetyki!
Brałaś udział w naszym konkursie? Sprawdź, czy wygrałaś uroczy zestaw koreańskich kosmetyków It’s Skin.
Agata Kufel
listopad 24, 2015

Aby wygrać kosmetyki od It’s Skin odpowiedz na dwa poniższe pytania: Z ilu kroków składa się codzienny azjatycki rytuał piękna? Jakie kosmetyki It’s Skin poleciłabyś do wieloetapowej pielęgnacji w azjatyckim stylu? Napisz też, dlaczego właśnie te wybrałabyś. Podpowiedzi i inspiracji szukaj w sklepie internetowym BEAUTIKON.com oraz na blogu BEAUTIKON.com/blog Swoje odpowiedzi prześlij na kosmetykizazji@wizaz.pl   Spośród nadesłanych odpowiedzi wybierzemy pięć najciekawszych i ich autorki nagrodzimy zestawami kosmetyków. W skład zestawu nagród wchodzą: 1x It’s Skin Macaron Lip Balm Pineapple (balsam do ust o zapachu ananasowym) 1x  It’s Skin Babyface One-Step Base Lavender Pink (rozświetlająca baza pod makijaż) 1x It’s Skin Mini Bebe Hand Cream Banila Cotton (nawilżający krem do rąk z wyciągiem z bawełny) 1x It’s Skin The Fresh Mask Sheet Bamboo (nawilżająca maseczka w płachcie z wyciągiem z bambusa) 1x  It’s Skin The Fresh Mask Sheet Honey (regenerująca maseczka w płachcie z miodem) Nie zapomnij zapoznać się z regulaminem konkursu. FENOMEN KOREAŃSKIEJ PIELĘGNACJI Koreanki są jednymi z najbardziej zadbanych i atrakcyjnych kobiet. Ich olśniewająco piękną i młodo wyglądającą cerą zachwycają się kobiety na całym świecie. Wieloetapowy rytuał pielęgnacyjny, właściwa dieta oraz, przede wszystkim, odpowiednie kosmetyki uchodzą za sekret ich pięknej skóry. It’s Skin to jedna z najpopularniejszych marek kosmetycznych w Korei Południowej. Znana jest m.in. z bijącej rekordy popularności serii trzynastu kremów wodnych, ekskluzywnych produktów pielęgnacyjnych zawierających silnie regenerujący wyciąg ze śluzu ślimaka oraz znakomitych kremów BB. Od 2013 roku kosmetyki It’s Skin dostępne są w Polsce w sklepie internetowym BEAUTIKON.com oraz od września 2015 roku w warszawskiej Galerii Mokotów.  ...

Przeczytaj

Nasze akcje