Czegoś takiego nikt się nie spodziewał! Już niebawem z map licznych galerii handlowych znikną sklepy popularnej szwedzkiej sieciówki - H&M. Firma podjęła nieodwracalną decyzję i na dobre ma zamiar zrezygnować z aż 250 butików. Czy na liście sklepów do zamknięcia znajdą się placówki w Polsce?

Reklama

H&M znika z galerii handlowych

Pandemia związana z wciąż rozprzestrzeniającym się kororonawirusem SARS-CoV-2 wywołała kryzys gospodarczy, jakiego nie było od lat. W skutek restrykcyjnych obostrzeń wprowadzonych przez rządy poszczególnych państw, najbardziej ucierpiała branża turystyczna, gastronomia i handel. Nic więc dziwnego, że wiele firm postanowiło przenieść znaczną część sprzedaży swoich produktów do sklepów online.

Podobną decyzję podjęła również szwedzka firma H&M, która jest drugą największą siecią odzieżową na świecie. Marka zapowiada zwiększenie inwestycji na rozwiązania cyfrowe, przy jednoczesnej redukcji sklepów stacjonarnych o ok. 5 proc. Oznacza to, że na całym świecie zamkniętych zostanie aż 250 butików H&M.

East News

Helena Helmersson, prezes zarządu H&M, w rozmowie w „Financial Times” podkreśliła, że nadal wierzy w sklepy stacjonarne, jednak by nie generować większych strat, firma jest zmuszona do zamknięcia części placówek.

Chociaż wyzwania są dalekie od zakończenia, wierzymy, że najgorsze już za nami i jesteśmy dobrze przygotowani, by wyjść z kryzysu silniejsi – stwierdziła dyrektor generalna Helena Helmersson.

Warto podkreślić, że w okresie od marca do czerwca spadek sprzedaży spółki H&M sięgał aż 50 proc. Nic więc dziwnego, że marka od początku pandemii zdecydowała się mocno postawić na e-commerce, a dzięki sprzedaży rozpopularyzowanej w mediach społecznościowych oferty online, teraz dociera także do konsumentów z mniejszych miejscowości, pozbawionych sklepów stacjonarnych marki.

Zobacz także

Co więcej, do tej pory zamknięto już 166 sklepów, a wiele placówek czasowo nie funkcjonuje, lub ma ograniczone godziny otwarcia. Niestety zarząd H&M jak dotąd nie podał, które z 250 planowanych zamkniętych sklepów na dobre przestanie istnieć.

Reklama

Niestety nie jest to jedyna marka, która chce się powoli wycofać z tradycyjnego kanału dystrybucji. Również hiszpański gigant Inditex, czyli właściciel sklepów Zara, ma w planach zamknąć aż tysiąc sklepów. Co więcej, mają na tym ucierpieć głównie klienci mieszkający w Europie.

Reklama
Reklama
Reklama