Drugi etap konkursu FRESH FASHION AWARDS powered by NOIZZ – rusza głosowanie internautów
W ramach konkursu Fresh Fashion Awards internauci przyznają swoją Nagrodę Publiczności. Właśnie ruszyło głosowanie, które potrwa przez najbliższe osiem dni. Jednocześnie jury FRESH FASHION AWARDS powered by NOIZZ wybrało dziesięciu projektantów, z których finałowa trójka zaprezentuje autorskie kolekcje ubrań podczas uroczystej Gali 25 maja w Warszawie.
Obrady jury i plebiscyt internautów8 maja odbyły się obrady jury pierwszej edycji FRESH FASHION AWARDS. Jury konkursu tworzą osoby ściśle związane z branżą mody i mediami: Robert Kupisz, Maja Sablewska, Maffashion, Kasia Sokołowska, Ewelina Gralak, Michał Łojewski, Ewelina Gralak, Jan Kriwol, Lange&Lange oraz Marek Dorobisz, który przewodniczył obradom.Spośród 70 zgłoszeń jury wybrało 10 najlepszych marek, które ocenią internauci. Wśród najlepszej dziesiątki znajduje się troje finalistów, wskazanych jednogłośnie przez jury.Spośród ponad 70 zgłoszeń jury wybrało następujące marki: Acephala, Bosari, Cyvonyuk, Diligent, Kiss the Frog, Litfashion, Macosa, MoMi-Ko, Natasha Dziewit, Paulina Łukasiewicz.
Na wybranego projektanta można oddawać głosy do 23 maja na stronie konkursu: http://noizz.pl/fresh-fashion-awards- Zgłoszenia konkursowe były bardzo zróżnicowane. Z jednej strony finałowa trójka zaprezentowała kolekcje wyróżniające się bardzo wysokim poziomem, myślę, że śmiało można powiedzieć, że był to poziom międzynarodowy. Z drugiej strony, pojawiły się zgłoszenia, które odrzuciliśmy jednogłośnie już na samym początku obrad – mówi Robert Kupisz, juror konkursu, właściciel marki Qπш.Gala finałowaFinał FRESH FASHION AWARDS powered by NOIZZ odbędzie się 25 maja w Fabryce Samochodów Osobowych. Industrialne, surowe miejsce będzie tłem dla prezentacji niepokornej, świeżej odsłony polskiej mody – podczas gali finałowej swoje kolekcje zaprezentuje trzech finalistów konkursu. Poznamy również zwycięzcę konkursu, który zostanie wybrany przez jury podczas samej gali.
NagrodaCelem FRESH FASHION AWARDS jest wspieranie polskiej mody, wyróżniającej się świeżym i niestandardowym myśleniem. Dlatego laureat konkursu, wybrany przez jury podczas gali otrzymuje od organizatora udział w kampanii promocyjnej „Powered by Noizz” w portalach Noizz i Onet o wartości pół miliona złotych oraz profesjonalną kampanię wizerunkową autorstwa Jana Kriwola.Gość specjalny – UEGZwieńczeniem gali finałowej będzie pierwszy w Polsce pokaz UEG – polskiej marki modowej, stworzonej przez Michała Łojewskiego. Kolekcje UEG wyróżniają się minimalistycznym czarno-białym designem, a także aktualnym komentarzem do globalnych problemów. Za stylizację pokazu odpowiada Ewelina Gralak, a oprawę muzyczną zapewni zespół Dick4Dick.Na gali finałowej FFA zaprezentuję kolekcję na nadchodzący sezon jesień-zima 2017. Kolekcja nosi tytuł WHO ARE YOU i jest efektem współpracy z wybitną fotografką Zuzą Krajewską. Na części ubrań prezentowane są zdjęcia z jej projektu IMAGO, zrobionego z wychowankami domu poprawczego w Studzieńcu. Zuza jest również autorem kampanii kolekcji. Na ubraniach pojawia się też tekst napisany przez Przemka Nowakowskiego, który zainspirował się wierszem „Kto ty jesteś? Polak Mały”. Dzięki temu powstał motyw – „Who are you?”. Ta kolekcja motywuje nas do szukania tożsamości oraz nieustannego odpowiadania na pytanie o to, jaki mamy stosunek do patriotyzmu, do własnego kraju oraz jaką rolę odgrywają obecnie symbole narodowe – powiedział Michał Łojewski, projektant i właściciel marki UEG.Idea konkursuOrganizatorom konkursu zależało na odnalezieniu projektantów, którzy nie boją się eksperymentować z modą, a efektem ich poszukiwań jest spójna, dobrze zaprojektowana kolekcja. Adresatami konkursu są projektanci, którzy mają już swoje marki i aktywnie je rozwijają.- Naszą inspiracją są kreatywni ludzie i ich nieskrępowane pragnienie poznawania świata oraz otwartość na nowe doświadczenia. Tworząc konkurs FRESH FASHION AWARDS powered by NOIZZ chcemy wspierać twórczy potencjał projektantów, dając im szansę zaistnienia w szerszej świadomości, odnalezienia nowych odbiorców swojej twórczości, a także skonfrontowania jej z opinią doświadczonych twórców i znawców mody. Zetknięcie tych dwóch sił – świeżej perspektywy i doświadczenia może być dla każdej strony wiele uczącym doświadczeniem – mówi Marek Dorobisz, dyrektor kreatywny Media Impact Polska, przewodniczący jury.