Bioderma Hydrabio Hyalu+
Wyniki testu
NIVEA dwufazowy płyn do demakijażu
Wyniki testu
Zestaw kosmetyków Orientana
Chcę testować
Badanie EllexTriumph
Badanie
Kosmetyki Kiehl’s
Chcę testować
La Roche-Posay Effaclar
Chcę testować
kosmetyki Clochee
Chcę testować
glov
Laureaci
Maybelline New York i NYX Professional
Chcę testować
Garnie Pure Active
Chcę testować
Kosmetyki Max Factor
Wyniki testu
Kosmetyki Garnier Vitamin C
Chcę testować
Kosmetyki do ciała Mixa
Chcę testować
Laureaci
Chcę testować
suche szampony Batiste
Wyniki testu
John Frieda Go Blonder
Laureaci
Vichy Dercos Oil Correct
Wyniki testu
kosmetyki Tarte
Wyniki testu
Kosmetyki Oxygenetic
Wyniki testu
Newsy

Często myślisz sobie „Jestem gruba”? To nie anoreksja, ani bulimia, ale...

Ogólne niezadowolenie z sylwetki wcale nie musi być przejawem zaburzeń żywienia. Obok bulimii i anoreksji coraz częściej wymienia się jeszcze jedno zjawisko, wcale nie mniej niebezpieczne.

Za każdym razem, kiedy patrzysz w lustro i myślisz sobie, że jesteś gruba, masz oponkę i prezentujesz się nieatrakcyjnie, ocierasz się o… Fat Talk. Ten problem dotyczy również wypowiadania się w negatywny sposób na temat sylwetki innych ludzi. Nawet wtedy, gdy zaczynasz porównywać siebie do kobiet z pierwszych stron gazet też stajesz się częścią zjawiska Fat Talk.

Zobacz także: Ortoreksja, czyli kiedy zdrowe odżywianie staje się obsesją?

Ogólnie niezadowolenie z sylwetki nawet wtedy, jeżeli mamy dobre proporcje, może powodować problemy. Takie zachowanie wpływa na psychikę, ale także ogólny stan zdrowia. Ciągłe kontrolowanie wagi, a także nieustanne krytykowanie siebie, obniża nastrój i samoocenę, ale nie tylko… Może nas wpędzić nawet w depresję. Ale to problem nie tylko Polek. Kobiety na całym święcie mają tendencję do umniejszania własnej wartości i wpadają w pułapkę.

Pinterest https://www.pinterest.com/pin/449023025333293207/
Źródło: Pinterest

Zjawisko Fat Talk przybiera na sile. I to wcale nie jest kolejny wymysł. Świadczą o tym naprawdę alarmujące statystyki przygotowane na rzecz kampanii „Shhhhut Down Fat Talk”. Z badań jednego z brytyjskich producentów płatków śniadaniowych (Special K) wynika, że aż 93 procent kobiet uważa siebie za nieatrakcyjnie. Codziennie 70 procent z nas krytykuje swoją sylwetkę lub inną część wyglądu. Ale wina leży nie tylko po stronie kobiet…

Zjawisko Fat Talk to również zasługa mężczyzn. Podczas badań 25 procent kobiet potwierdziło, że ciągłe komentarze dotyczące ich figury wywołują ogromne poczucie winy. Doskonałym odzwierciedleniem tego, jak potrafimy traktować własne ciało jest krótki filmik, który został przygotowany na potrzeby kampanii „Shhhhut Down Fat Talk”.

Dziewczyny! Nigdy nie dajcie sobie wmówić, że jesteście brzydkie, grube i nieatrakcyjne. Nikt nie jest oczywiście idealny, ale od tego jak postrzegamy same siebie zależy to, jak inni będą na nas patrzeć. Każda z nas jest na swój sposób wyjątkowa :).

Redakcja poleca

REKLAMA
Nasze akcje
CCC SPORT ICONS - kampania SS2024
Moda
Ikony sportowego stylu marek adidas, Champion, Puma, Reebok, Sprandi i Vans! 
Współpraca reklamowa
Badanie EllexTriumph
Styl życia
Czy Polki lubią swoje ciało? Weź udział w akcji #rozmowywprzymierzalni, którą serwis Elle.pl stworzył z marką Triumph
Współpraca reklamowa
Jak się pozbyć trądziku? Nie tylko oczyszczanie jest ważne! Poznaj 4 kroki do pięknej skóry
Pielęgnacja
Jak się pozbyć trądziku? Nie tylko oczyszczanie jest ważne! Poznaj 4 kroki do pięknej skóry
Współpraca reklamowa
EISENBERG Paris i FOREO
Pielęgnacja
Symbioza Piękna: EISENBERG Paris i FOREO Sweden łączą siły w wyjątkowej kolaboracji
Współpraca reklamowa
shehand
Pielęgnacja
Ta seria z ceramidami kompleksowo zadba o skóry dłoni! 
Współpraca reklamowa
Rzęsy bondingowe nanolash
Makijaż
Rzęsy bondingowe Nanolash - szybki sposób na zachwycające spojrzenie
Współpraca reklamowa
Rossmann
Styl życia
Nowa misja Rossmanna: Inspirujemy, wspieramy, pomagamy innym kochać siebie na co dzień
Współpraca reklamowa
Avene
Pielęgnacja
Ruszyła 8. edycja konkursu POLSKI PACJENT W AVÈNE. Do wygrania wyjazd do Centrum Hydroterapii w Avène we Francji
Współpraca reklamowa