serum la roche-posay
Chcę testować
kosmetyki bandi
Chcę testować
naturican
Chcę testować
kosmetyki maybelline new york
Chcę testować
kosmetyki vichy
Wyniki testu
equalibra
Chcę testować
sanelle
Laureaci
seysso
Wyniki testu
aa
Laureaci
kosmetyki iwostin
Wyniki testu
kosmetyki glov
Laureaci
kosmetyki aa
Wyniki testu
kosmetyki nivea
Laureaci
kosmetyki bourjois
Laureaci
kosmetyki eucerin
Laureaci
kosmetyki miss sporty
Wyniki testu
kosmetyki biotherm
Laureaci
kosmetyki seysso
Wyniki testu
kosmetyki avene
Laureaci
kosmetyki cerave
Laureaci
Newsy

7 najgorszych dodatków do żywności, których powinniśmy unikać

Lista dodatków do żywności jest bardzo długa, niektóre z nich są szczególnie szkodliwe dla naszego zdrowia. Większość z nich pełni rolę konserwantów oraz ulepszaczy smaku. Pomimo tego, że nie mamy wpływu na to, co producent umieści w naszym jogurcie, wędlinie czy płatkach śniadaniowych, możemy czytać etykiety i wybierać produkty, które są bardziej naturalne i mniej szkodliwe dla naszego organizmu. Poznaj 7 najgorszych dodatków do żywności, które powinny znaleźć się na Twojej czarnej liście!

Aspartam (E951) to najczęściej spotykany syntetyczny słodzik dodawany do napojów gazowanych oraz izotonicznych, gum do żucia, słodyczy oraz żywności typu „light”. Zawiera śladowe ilości kalorii, nie powoduje skoków insuliny, dlatego jest stosowany w żywności przeznaczonej dla diabetyków. Aspartam składa się z trzech związków chemicznych metanolu, kwasu asparaginowego oraz fenyloalaniny, które sieją spustoszenie w naszym organizmie, powodując pogorszenie wzroku, rozwój raka mózgu oraz wpływają negatywnie na nasz układ nerwowy. Słodzik jest bardzo groźny szczególnie dla kobiet w ciąży, ponieważ może zwiększać ryzyko przedwczesnego porodu.

Benzoesan sodu (E211) konserwant dodawany do żywności przetworzonej np. gotowych zup w proszku, „zupek chińskich”, keczupów, konserw czy napojów gazowanych. Może wywoływać podrażnienia żołądka, astmę, pokrzywkę, a nawet wpływać na rozwój nowotworów. Co ciekawe benzoesan sodu występuje naturalnie w żurawinie, jagodach, borówkach, cynamonie oraz goździkach w tej postaci nie jest on szkodliwy, jednak jego pozyskiwanie na skalę przemysłową byłoby zbyt kosztowne, dlatego został stworzony sztuczny odpowiednik, który niestety negatywnie wpływa na nasze zdrowie.

Glutaminian sodu (E621) wzmacniacz smaku i zapachu najczęściej dodawany do żywności przetworzonej, typu fast food, chipsów, wędlin, konserw, kostek rosołowych, a także zup w proszku. Najczęstszym objawem nadmiaru tego składnika w diecie jest tzw. syndrom chińskiej restauracji, który objawia się silnym bólem i zawrotami głowy, nudnościami i palpitacjami serca. Jego nazwa odnosi się do kuchni azjatyckiej, gdzie bardzo często stosuje się ten dodatek. Istnieją przypuszczenia również, że ta substancja może uzależniać.

Karagen (E407) to zagęstnik, który dodawany jest najczęściej do wędlin, galaretek, dżemów, serów żółtych light oraz słodyczy. Dawka, jaka jest uznawana za bezpieczną do spożycia dla osoby dorosłej to 75 mg/kg masy ciała, jednak, kto z nas potrafi dokładnie zmierzyć tę porcję?. Najlepiej jest znacznie ograniczyć spożywanie produktów z jego dodatkiem, czytając dokładnie etykiety. Długotrwałe spożywanie żywności zawierającej karagen może poważnie zagrażać naszemu zdrowiu, a nawet życiu, ponieważ podejrzewany jest o wywoływanie złośliwych zmian w żołądku oraz jelitach.

Błękit pantotenowy (E131) syntetyczny niebieski barwnik, który dodawany jest najczęściej do kolorowych słodyczy, napojów gazowanych oraz lodów. Zaostrza objawy astmy, może powodować uwalnianie histaminy oraz wykazuje działanie rakotwórcze.

Azotan (III) sodu (E 250 ) i azotan (V) sodu (E 251) konserwanty dodawane najczęściej do wędlin i serów topionych. W ciągu dnia nie powinniśmy przekraczać dawki 0,06 mg/kg masy ciała, co również jest trudne do sprawdzenia dla przeciętnego konsumenta. Same w sobie azotany nam nie szkodzą, jednak w połączeniu z kwasem w naszym żołądku tworzą szkodliwe Nitrozoaminy, które mogą powodować nadciśnienie i działać rakotwórczo.

Kwas fosforowy (E338) znajduje się najczęściej w słodyczach, gazowanych napojach, serach, produktach mięsnych, a także produktach zbożowych. Jako dodatek do żywności pełni funkcję poprawiającą smak oraz przedłużającą trwałość produktu. Tworzy związki chemiczne z wapniem, przez co może powodować jego zwiększone wydalanie z organizmu, prowadząc do odwapnienia kości. Szczególnie wystrzegać się powinny go osoby chore na osteoporozę oraz osoby w starszym wieku.

Nigdy nie rezygnujmy z czytania etykiet, dzięki temu będziemy mieć zawsze pod kontrolą to, co ląduje w naszym koszyku. W większości przypadków pamiętajmy o tym, że to dawka czyni truciznę i najważniejszy jest zdrowy rozsądek. 

Autor: http://kosmetykofanki.blogspot.com/ Monika Cygan

Wzięliśmy udział w Sephora Wonderland, czyli największym święcie kosmetycznym!

produkty niskokaloryczne
Styl życia
Lista 25 produktów niskokalorycznych - po jakie składniki warto sięgać podczas odchudzania?
Produkty niskokaloryczne są szczególnie ważne dla osób, które walczą o niższą wagę. Przygotowaliśmy dla was listę produktów i składników, po które warto sięgać, jeśli chcemy, aby nasza waga wskazywała coraz niższą liczbę i Wyjaśnimy, dlaczego nie zawsze warto sięgać po produkty z napisem „fit” czy „slim”.

Produkty niskokaloryczne to takie, które nie zawierają więcej niż 40 kcal w 100 g w przypadku żywności stałej i n ie więcej niż 20 kcal w 100 ml w przypadku płynów. Jeśli zależy nam, aby nasze produkty były niskokaloryczne, to wybierajmy takie, które mają wysoką zawartość wody, jak melon czy ogórek. To szczególnie ważne dla osób, które są na diecie odchudzającej, a ta lista przyda im się przy tworzeniu jadłospisu dietetycznego. Czy produkt „fit” rzeczywiście jest produktem niskokalorycznym? Produkty niskokaloryczne prawidłowo powinniśmy nazywać produktami o niskiej wartości energetycznej. Producenci często używają określeń typu „fit” czy „slim” jednak takie hasła często są jedynie chwytem reklamowym, ponieważ nie są regulowane prawnie . Inaczej w przypadku nazw „light” - wtedy produkty mają obniżoną wartość kaloryczną o 30% od swoich „pierwowzorów”. Lista 25 produktów niskokalorycznych ogórek małosolny: 11 kcal sok z ogórków kiszonych: 11 kcal ogórek świeży: 14 kcal sałata masłowa: 14 kcal biała rzodkiew: 14 kcal rabarbar: 15 kcal kapusta kiszona: 16 kcal kapusta pekińska: 16 kcal cukinia: 17 kcal seler naciowy: 17 kcal sok pomidorowy: 17 kcal rzodkiewka: 18 kcal pomidor: 19 kcal pieczarka: 21 kcal zielone szparagi: 21 kcal papryka zielona: 22 kcal szpinak baby: 22 kcal kapary: 23 kcal woda z kokosa: 24 kcal rukola: 25 kcal mini marchewka: 25 kcal botwinka: 25 kcal bakłażan: 26 kcal kalafior: 27 kcal brokuł: 31 kcal Co jeść na redukcji?  Wszystkie wyżej wymienione produkty świetnie sprawdzą się przy diecie redukcyjnej - mają mało kalorii, a wiele składników odżywczych. O czym jeszcze warto...

jak schudnąć 10 kg - efekty po 2 miesiącach diety i ćwiczeń
AndreyPopov/iStock
Styl życia
Jak schudnąć 10 kg? Ćwiczenia, dieta, przykładowy jadłospis
Sprawdźcie, jak schudnąć 10 kg zdrowo i szybko. Przygotowałyśmy dla was dietę i ćwiczenia, dzięki którym pozbędziecie się nadprogramowych kilogramów już w 2 miesiące. Niezwykle ważne są tutaj odpowiedni deficyt kaloryczny oraz regularne ćwiczenia kardio.

Odpowiedź na pytanie, jak schudnąć 10 kg jest bardzo prosta, jest trudniej wprowadzić ją w praktyce. Aby schudnąć 10 kg, musimy spalić aż 70 000 kcal. Żeby tego dokonać w 2 miesiące, ustalamy deficyt na poziomie 500 kcal dziennie oraz ćwiczymy 4-6 razy w tygodniu. Przygotowałyśmy dla was przykładowy jadłospis 1500 kcal, porady jak obniżyć kaloryczność potraw oraz spis ćwiczeń, które pozwolą wam spalić setki kalorii. Jak schudnąć 10 kg w miesiąc? Niestety, nie da się schudnąć zdrowo 10 kg w ciągu miesiąca . Miesiąc to zdecydowanie zbyt mało czasu, by pozbyć się takiej ilości tłuszczu. Zdrowe tempo chudnięcia wynosi 0,5-1 kg tygodniowo, czyli maksymalnie 4-5 miesięcznie. Wyższe tempo chudnięcia wymaga użycia głodówek lub diet niskokalorycznych, typu 1000 kcal, które są bardzo niezdrowe dla naszego organizmu. Nie tylko prowadzą do zniszczenia cery, wypadania włosów, łamania się paznokci i zupełnej dewastacji układu hormonalnego i innych problemów zdrowotnych, ale również są bezpośrednią drogą do efektu jojo, czyli szybkiego powrotu do poprzedniej wagi . Po zakończeniu takiej diety możemy nie tylko wrócić do poprzedniej wagi, ale nawet przytyć, gdyż nasz metabolizm będzie zupełnie rozregulowany. Zobacz także:  Jak schudnąć 5 kg w miesiąc? Dieta, ćwiczenia, zasady Ile trzeba czasu, żeby schudnąć 10 kg? Aby zdrowo schudnąć 10 kg, potrzebujemy minimum 2 miesięcy . Jednak trzeba pamiętać, że każdy organizm jest inny. Wszystko zależy od tego, jak mocno będziemy trzymać się diety, jaki prowadzimy styl życia, jak często będziemy ćwiczyć oraz jaka jest nasza waga wyjściowa. Zazwyczaj do schudnięcia 10 kg potrzebne są 3-4 miesiące . U osób z dużą nadwagą czy otyłością, proces ten może przebiegać nieco szybciej, szczególnie w pierwszych tygodniach odchudzania....

Nasze akcje
„Wygląd na skórze, trwałość i lekkość sprawiają, że aż chce się po niego sięgać”. Krem koloryzujący od Rare Beauty przetestowany!
MAKIJAŻ
Krem koloryzujący od Rare Beauty już przetestowany!
Partner
akademia sysoss
fryzury
Co może zrobić dla włosów keratyna?
Partner
pielęgnacja skóry
Pielęgnacja
Innowacyjne urządzenia Braun. Mamy dla was kody zniżkowe!
Partner
akademia sysoss
fryzury
Jak wykonywać olejowanie, a jak myć włosy metodą OMO?
Partner